Pentru pasajul Basarab, inginerii au construit un scenariu extrem. L-au incarcat atenti cu greutatea maxima pe care ar trebui sa o suporte in caz de aglomeratie. Este vorba despre echivalentul a sute de automobile care ar intinde la maximum cablurile si ar forta stalpii. Este doar prima zi de test dintr-o serie de trei, pentru ca apoi inginerii sa-si dea acceptul.

Situatia gandita luni e una impinsa la extrem, tocmai ca expertii sa afle daca podul poate suporta greutati iesite din comun. Lucrarea este la final si va fi deschisa traficului in iunie.

Chiar daca mai sunt cateva zile pana la inaugurare, pasajul e pregatit sa-i primeasca pe soferi. Pe soseaua goala in mai putin de doua minute se ajunge din Bulevardul Titulescu pana in Cotroceni.

Desi pentru soferi podul va parea complet nemiscat, el este construit sa fie elastic: se va inclina in conditii de incarcare extrema. Sunt doar cativa centimetri, vitali in caz de cutremur. Specialistii spun ca podul rezista la un seism de 8 grade si chiar mai mult.

Podul Basarab este cel mai lat pod din Europa, are o lungime de aproape doi kilometri, iar pe el sunt proiectate patru benzi de circulatie si doua linii de tramvai. Pasajul Basarab traverseaza cea mai aglomerata zona a Capitalei si leaga cartierele Drumul Taberei si Militari de centru.