Pe centura Bucurestiului, in secolul vitezei, se sta ore in sir pe loc. Asta in timp ce vecinii nostri de la vest isi latesc autostrazile de la doua la trei benzi, in jurul capitalelor.

Pe hartie, centura Capitalei nu arata rau. Avem nu una, ci doua centuri in jurul Capitalei. Una mare, alta mai mica. In realitate insa e dezastru.

Duminica, la "Romania, te iubesc!" aflati cate ore stai in masina in timp ce ocolesti Bucurestiul.

Cozi pe multi kilometri, nervi intinsi si comert. Asta gasesti pe centura Capitalei. La trecerea spre Domnesti, Primaria Capitalei ar fi trebuit sa construaisca un pod peste centura. Cu bani europeni. Uniunea Europeana punea aproape 90% din bani. Un panou a ramas dovada incompetentei si nepasarii. Inca din luna iunie podul trebuia sa fie gata. Nu s-a facut nimic.

Sudul Budapestei este legat de restul tarii printr-o autostrada care trece Dunarea inca 1991. Acum ungurii lucreaza la un alt pod. Se construieste aici si va fi gata in 2013. Atunci vor avea autostrada cu trei benzi pe sens, plus banda de urgenta si vor trece Dunarea cu 130 de km la ora.

La "Romania, te iubesc!" aflati cum stau ungurii la capitolul autostrazi. Cati kilometri au in jurul Capitalei si ce planuri au pentru viitor.

Belgrad, un oras distrus de razboi acum cativa ani. Capitala sarbilor e inconjurata acum de autostrazi.

Si kosovarii lucreaza la decongestionarea traficului din Pristina. Direct din bulevardul Bill Clinton, de langa statuia ridicata in onoarea fostului presedinte american pornesc un drum cu profil de autostrada, care va usura traficul in oras.

Iar albanezii, au construit deja mai multe drumuri expres pe langa Tirana.

Centrura Bucurestiului se intinde pe 100 de kilometri si va costa in final aproape 2 miliarde de euro. Adica 20 de milioane de euro kilometrul. Nu avem bani deocamdata. Cand va fi gata aflati duminica, la "Romania, te iubesc!".