Pasagerul a fost obligat să plătească o taxă de 20 de euro, pentru a fi lăsat să ia în cabină cu un bagaj de 10 kg.

Ryanair permite în cabină doar gențile mici de mână, care pot fi depozitate sub scaunul din față și a informat că nu își va modifica politica de bagaje.

Pasagerul călătorea de la Madrid la Bruxelles și a fost sancționat pentru că a adus în cabină un bagaj în plus.

Politica operatorului este aceea de a cere o taxă în plus pasagerilor care aduc la bord mai mult decât o genată de mână cu obiecte personale. Bagajele mai mari sunt, de asemenea, taxate.

Decizia Curții Comerciale din Spania prevede ca pasagerul care a depus plăngerea să fie despăgubit cu suma plătită, plus dobânzi. Judecătorul a decis că bagajul ar fi încăput fără probleme în spațiul special amenajat de deasupra.

Citește și: Ce se întâmplă cu bagajele pasagerilor pe Otopeni. Cum au fost filmați angajații firmei de handling

Curtea a decis, de asemenea, că politica de bagaje de la Ryanair trebuie schimbată și această taxă eliminată din termenii și condițiile de călătorie cu operatorul low-cost.

Compania irlandeză spune însă că nu va schimba politica de bagaje. “Decizia nu va afecta politica Ryanair, deoarece este vorba despre un caz izolat care a interpretat greșit libertatea noastră comercială de a determina mărimea bagajelor permise în cabină”, a precizat operatorul într-o declarație.

Decizia nu poate fi atacată cu apel.

În urmă cu un an, când Wizzair şi Ryanair au început simultan să taxeze suplimentar pasagerii care vor să ia în cabine bagaje de dimensiunea unui troller mic, această noua politică de preţ a adus cele două companii în faţa Consiliului Concurenţei.

Schimbarea a fost cercetată şi de organismele de specialitate din alte ţări.

Dacă geamantanul unui pasager este prea lat şi prea lung şi nu respectă noile dimensiuni impuse de operator pentru bagajul gratuit, adică 40-30-20 de cm la WIZZ Air şi 40-20-25 de cm Ryan Air, posesorul are de dat în plus 25 de euro.

Pentru că Wizzair şi Ryanair au operat în acelaşi timp aceste schimbări, mai multe asociaţii pentru protecţia călătorilor din Spania şi România au depus reclamaţii la autorităţile locale.

”În Italia s-a stopat temporar această nouă regulă impusă de cei doi transportatori, urmând să se ia o decizie finală la aceste sesizări. Asta aşteptăm şi noi din partea Consiliului Concurenţei, nu neapărat o sancţiune sau o amendă, ci să se revină la regulile anterioare datei de 1 noiembrie”, explica, anul trecut, Alexandra Dumitrescu, reprezentanta unei asociații.