Consiliul Concurentei a autorizat concentrarea economica prin care Tymbark - MWS Sp. Z o.o. Sp. K. preia Rio Bucovina SRL (...) Autoritatea de concurenta a evaluat operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu Regulamentul privind concentrarile economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca aceasta operatiune nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective pe piata romaneasca sau pe o parte substantiala a acesteia, in special prin crearea sau consolidarea unei pozitii dominante”, a anuntat Concurenta, printr-un comunicat.

In luna august a anului trecut, grupul polonez Maspex Wadowice anunta ca are in plan achizitionarea companiei Rio Bucovina, iar in acest sens a parafat un contract conditional, intrarea in vigoare a acestui document depinzand de obtinerea aprobarii Consiliului Concurentei din Romania, precum si de efectuarea cu succes a actiunii de due diligence.

Tranzactia include, printre altele, achizitionarea celor trei facilitati de productie ale societatii Rio Bucovina, localizate in Vatra Dornei, Timisoara si Giurgiu, dar si a brandului 'Bucovina'.

"Achitionarea companiei Rio Bucovina de catre una dintre cele mai mari companii poloneze din Europa Centrala si de Est va constitui un moment foarte important pentru piata de FMCG din Romania. Ca parte a Grupului Maspex, alaturi de Tymbark Maspex Romania, Rio Bucovina isi va consolida si mai mult pozitia pe piata producatorilor de apa minerala naturala, apa de izvor si apa de masa din Romania. Sunt sigur ca experienta companiei poloneze, precum si obiectivele ambitioase ale acesteia privind portofoliul de produse vor contribui substantial la dezvoltarea continua a brandurilor detinute de compania Rio Bucovina", spunea, anul trecut, Dorel Radu, director general Rio Bucovina, odata cu anuntarea preluarii.

Grupul Maspex este un cunoscut producator de produse instant, de sucuri, nectaruri si bauturi racoritoare, de paste fainoase, biscuiti sarati (crackers) si covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piata romaneasca in anul 1996 si, in prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Printre cele mai importante branduri detinute de Maspex in Romania sunt: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta si Salatini.

Achizitia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice si cea de-a treia pe piata romaneasca. In anul 2007, Tymbark Maspex Romania, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achizitionat brandul Arnos, iar in anul 2013 brandurile Salatini si Capollini, cele mai vechi marci comerciale de pe segmentul biscuiti sarati si covrigei.

Rio Bucovina este un jucator important pe piata de FMCG, fiind in topul primilor trei producatori si distribuitori de apa minerala naturala si detinea, anul trecut, o cota de aproape 10% din piata romaneasca a apelor imbuteliate, conform datelor AC Nielsen.

Marcile proprii comercializate de Rio-Bucovina sunt: Bucovina – apa minerala naturala plata si carbogazificata; La Vitta – apa de izvor plata sau de masa carbogazoasa; Rio, La Vitta, Malibu, Bon Ton – bauturi racoritoare carbogazoase; Golden Horse – bautura energizanta, La Vitta – produse alimentare.

Grupul Rio Bucovina are peste 500 de angajati permanenti, in sediul central din Bucuresti) si in cele 13 reprezentante si puncte de productie.