Rezultatul a fost influentat in principal de cresterea investitiilor in tehnologie si dezvoltarea de produse si de mentinerea venitului net la un nivel similar cu cel din anul anterior - 844 milioane lei in 2013, fata de 833 milioane lei in 2012, se arata in comunicatul bancii. 

Soldurile clientilor, incluzand portofoliul de credite si plasamentele prin operatiuni buy/sell back, s-a majorat cu 10% fata de 2012, ajungand la 10,55 miliarde lei. In 2012, ING Bank a anuntat un portofoliu de credite de 9,6 miliarde lei. 

Fondurile atrase prin produse de economisire si depozitare au urcat la aproape 13 miliarde lei, cu 18% mai mult fata de anul anterior, cresterea fiind in egala masura si in segmentul persoane fizice si in cel de persoane juridice. 

"Anul 2013 a fost un an de investitii pentru ING Bank Romania. Am investit in tehnologie si in dezvoltarea de produse care stau la baza strategiei noastre de a creste inteligent. In 2014, vom continua sa investim in produse si servicii noi si vom continua creditarea in moneda nationala, fiind increzatori ca aceasta este directia sustenabila atat pentru ING Bank, cat si pentru societatea romaneasca", a declarat Michal Szczurek, director general ING Bank Romania.

Banca si-a crescut cota de piata pe segmentul creditarii in lei la 8%, fata de 7,1% in 2012. De asemenea, cota de piata a depozitelor in moneda nationala a crescut la 6,3% in 2013, comparativ cu 5,6% in 2012. 

ING Bank va continua strategia de creditare in lei pentru persoanele fizice, oferind credite ipotecare doar in moneda nationala. In plus, intentioneaza sa isi consolideze oferta prin introducerea unor produse noi, precum produsul Prima Casa. 

"Ne asteptam la o inviorare a cererii de credite, consecinta a semnalelor pozitive in ceea ce priveste cresterea economica. Suntem pregatiti sa mentinem o oferta competitiva in aceasta directie si intentionam sa ramanem un actor activ in domeniul creditarii", a declarat Maria Cristina Matei, Head of ING Retail Banking.