Preluarea SABMiller, una dintre cele mai mari tranzactii derulate vreodata, va permite AB InBev sa controleze o treime din piata mondiala a berii. Portofoliul AB Inbev include marcile Corona, Stella Artois si Budweiser, in timp ce SABMiller detine marci de bere precum Miller, Peroni, Pilsner Urquell si Grolsch.

Impreuna, noua entitate va vinde de doua ori mai multa bere si va realiza un profit de patru ori mai mare decat Heineken, al treilea jucator de pe piata berii.

"Decizia de astazi va asigura ca nivelul concurentei nu va fi redus, iar consumatorii europeni nu vor avea de suferit. Europenii cumpara anual bere in valoare de aproximativ 125 de miliarde de euro, astfel ca si o mica majorare de pret ar provoca pagube considerabile consumatorilor", a declarat comisarul european pentru concurenta, Margrethe Vestager.

AB InBev s-a oferit sa vanda totalitatea operatiunilor SABMiller din Franta, Italia, Olanda si Marea Britanie, pentru aceste active acceptand deja o oferta din partea producatorului japonez de bere Asahi. De asemenea, AB InBev s-a oferit sa vanda operatiunile SABMiller din Cehia, Ungaria, Polonia, Romania si Slovacia.

"Decizia Comisiei de a aproba tranzactia este conditionata de indeplinirea in intregime a acestor angajamente", subliniaza Executivul comunitar.

Autoritatile din Australia si Africa de Sud au dat deja unda verde acestei tranzactii.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu brandurile Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.