Proiectul tunelului cu o lungime de şase kilometri, cunoscut sub denumirea HH-tunnel, nu a primit încă aprobarea finală din partea autorităţilor din Suedia şi Danemarca, iar procedura de licitaţie nu se va derula în următorii ani.

Însă, potrivit autorităţilor suedeze, firma chineză CRG va da publicităţii săptămâna viitoare un raport cu privire la modul în care ar trebui să fie construit tunelul.

Compania suedeză de construcţii Skanska se numără printre firmele care sunt aşteptate să depună o ofertă pentru acest proiect.

Interesul CRG pentru acest proiect vine într-un moment în care Beijingul derulează un ambiţios program denumit "O centură, un drum", destinată creării unui nou Drum al Mătăsii între China şi Europa via Orientul Mijlociu.

Tunelul HH, care ar urma să lege oraşul Helsingor din Daneamrca de oraşul Helsingborg din sudul Suediei, ar fi cel mai mare proiect derulată până acum de o companie chineză în ţările scandinave.

Reprezentanţii companiei China Railway Tunnel Group, o divizie a grupului China Railway Group (CRG), s-au întâlnit de trei ori în ultimele luni cu autorităţile din Helsingborg pentru a-şi exprima interesul faţă de proiectul tunelului HH.

"Le-am oferit o serie de informaţii din precedentele rapoarte cu privire la tunelul HH. Le-au analizat şi au făcut unele sugestii", a declarat directorul de planificare a infrastructurii de la municipalitatea din Helsingborg, Angelica Nilsson.

Autorităţile din Danemarca şi Suedia, care lucrează la o analiză strategică a tunelului şi estimează că ar urma să coste 34 miliarde coroane daneze (5,6 miliarde dolari), au încercat luna trecută să obţină finanţare de la fondul structural european Interreg pentru acest proiect.