În ultimul trimestru al anului trecut, conform unei cercetări de piaţă publicate de Canalys, producătorii chinezi precum Huawei, Xiaomi sau OnePlus au cumulat o cotă de piaţă de 32 de procente.

Evident, cel mai mare nume este Huawei, care deţine de unul singur 23,6% din piaţă. Huawei a crescut cu 55,7% faţă de anul trecut când avea o cotă de 14,8% din piaţă.

O altă creştere spectaculoasă au înregistrat-o cei de la Xiaomi, care au crescut cu 62%, ajungând în Q4 2018 să deţină 6% din piaţa europeană de smartphone-uri.

Primele două locuri sunt ocupate în continuare de Samsung şi Apple, cu 28,7% respectiv 26% din piaţă. Samsung a scăzut cu un procent faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar Apple cu 5,1%.

Rocada dintre Apple şi Huawei, judecând după evoluţia din ultimul an, are toate şansele să se petreacă şi în Europa în 2019.

Importanţa pe care companiile chinezeşti o au pe continent ar putea stârni îngrijorare în cancelariile europene. Legăturile din aceste companii şi puterea comunistă din China face ca acestea să fie susceptibile cel puţin de spionaj.

Este deja celebrul cazul Huawei, care este privită cu multă neîncredere în Statele Unite şi în unele ţări din Europa, unde echipamentele companiei au început deja să fie eliminate din reţelele naţionale de comunicare.