Potrivit datelor raportate, cifra de 1,8 miliarde de euro face referire doar la produsele fizice (tangibile) comercializate online si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole sau diferite evenimente, rezervari hoteliere, vacante si calatorii.

Conform ultimelor cifre disponibile, populatia Romaniei a scazut de la 19,8 milioane de locuitori in 2015 la 19,4 milioane de locuitori in 2016. Dintre acestia, aproximativ 11,2 milioane sunt utilizatori de internet, intr-o usoara crestere de la 11 milioane de internauti, cat se inregistrau la finalul anului 2015. Astfel, rata de penetrare a internetului a crescut de la 56% in 2015 la 58% in 2016.

Achizitiile facute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumparaturilor online, o crestere considerabila cunoscand-o rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone, de la 50% in 2015 la 70% in 2016.

Cresterea salariilor, scaderea TVA si a preturilor au contribuit la cresterea consumului in economia romaneasca in 2016. Acest lucru s-a reflectat si in comertul online. Astfel, un cumparator online a facut, in medie, 8,4 achizitii in decursul anului trecut, in crestere fata de 2015 cand media era de 8,2.

In ceea ce priveste platile online prin card, volumul total inregistrat la finalul anului trecut a crescut considerabil fata de 2015, respectiv aproximativ 745 milioane de euro, comparativ cu 514 milioane de euro, cat se inregistrasera in 2015, ceea ce inseamna o crestere de 44,9%. Bilantul se refera atat la e-tail (produse tangibile), dar mai ales la servicii (facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari de hoteluri, vacante, calatorii, bilete la spectacole etc.).

Din cele 745 de milioane de euro, RomCard a procesat 575 milioane de euro in sistemul 3D Secure, diferenta de aproximativ 170 milioane de euro fiind procesata de Netopia mobilPay. Ambele companii au inregistrat cresteri spectaculoase comparativ cu 2015 cand RomCard procesase 394 milioane de euro, iar mobilPay 120 milioane de euro.

Din punct de vedere al numarului de magazine online, principalii jucatori impreuna cu GPeC estimeaza ca acesta a ramas asemanator cu cel din 2015, respectiv aproximativ 5.000 de magazine online care sunt suficient de relevante din punct de vedere trafic si comenzi in asa fel incat sa poata fi luate in calcul.

Piata de e-commerce din Romania a crescut cu aproape 30% in 2016 comparativ cu 2015.

'2016 a pastrat tendinta de crestere specifica ultimilor ani, aducand un plus de aproximativ 30%  industriei de e-commerce autohtone. Cum spuneam si anul trecut, comertul electronic este printre putinele industrii romanesti care creste constant si semnificativ de la an la an', comenteaza Andrei Radu, Founder&CEO GPeC.

GPeC este cel mai important eveniment de e-commerce din Romania, ce se desfasoara pe parcursul a opt luni in fiecare an. Cu o traditie de 12 ani, GPeC organizeaza conferinte, workshopuri, expozitii, cursuri intensive, precum si Competitia Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pietei de e-commerce.