Cresteri mai mari s-au inregistrat doar in Luxemburg (14,7%) si Slovenia (10,1%), arata datele publicate, vineri, de Oficiul European de Statistica (Eurostat).

In zona euro, comertul cu amanuntul a crescut cu 1,1% in ritm anual, in timp ce in Uniunea Europeana s-a inregistrat un avans de 2,3%.

Comertul cu amanuntul in UE 28 a fost influentat de faptul ca vanzarile de produse non-alimentare au crescut cu 3,3%, in timp ce vanzarile de alimente, bauturi si tigari s-au majorat cu 1,4% iar vanzarile de combustibili au crescut cu 0,3%.

In schimb, in luna decembrie 2016 comparativ cu luna noiembrie 2016, comertul cu amanuntul in Romania a inregistrat o scadere de 0,1%. Comertul cu amanuntul, de la o luna la alta, a scazut cu 0,3% in zona euro si cu 0,8% in UE 28, in principal ca urmare a faptului ca vanzarile de produse non-alimentare au scazut cu 1%, vanzarile de combustibili au scazut cu 0,8% iar vanzarile de alimente, bauturi si tigari au inregistrat o scadere de 0,6%.

Pe ansamblul anului 2016, comparativ cu 2015, volumul comertului cu amanuntul a crescut cu 1,8% in zona euro si cu 2,8% in UE.

In cazul Romaniei, Institutul National de Statistica (INS) a anuntat ca volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut ca serie bruta cu 13,5% anul trecut, comparativ cu anul precedent, pe fondul avansului vanzarilor de produse nealimentare (+15,2%), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+13,7%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+10,2%). Potrivit INS, in ultima luna a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut ca serie bruta cu 5,4% si a scazut ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 0,1%, comparativ cu luna precedenta.