„Ar trebui să fie aplicat de la 1 ianuarie 2020, şi prin urmare, autoturismele poluante să nu mai aibă acces în zona anunţată deja. Deoarece conştientizăm faptul că cetăţenii trebuie să fie mult mai informaţi, am luat hotărârea, cu Direcţia transporturi, ca lunile ianuarie şi februarie să fie dedicate informării şi conştientizării", a anunţat Firea în cadrul unui comandament pe care l-a convocat pentru a identifica soluții pentru traficul din Capitală de sărbători.

Şoferii care NU plătesc vinieta Oxigen ar urma să fie amendaţi abia din luna martie, însă vinieta va putea fi cumpărată încă de la începutul anului, potrivit reprezentaţilor primăriei. Aceasta este propunerea primarului general, care va intra în vigoare dacă va fi votată şi de consilierii generali, urmând ca în ianuarie şi februarie cetăţenii să fie mai bine informaţi cu privire la acest program.

Asta deşi vinieta Oxigen a fost aprobată încă din octombrie. Programul îşi propune să reducă poluarea din Capitală şi în acelaşi timp aglomeraţia, prin introducerea unor taxe pe care le vor plăti proprietarii maşinilor poluante.

Practic, maşinile non euro, euro 1 şi euro 2 nu vor mai avea voie să circule în centru şi în restul oraşului au acces dacă plătesc vinieta Oxigen în valoare de 15 lei, dacă vorbim de taxa pentru o zi, iar maşinile euro 3 au acces în tot oraşul, dar cu achitarea taxei. Vinieta pentru o zi în acest caz este 5 lei sau pentru un an 700 de lei.

Maşinile Euro 4 vor avea nevoie de vinieta abia din 2021, conform proiectului iniţial şi va costa 500 de lei pentru un an.

Nu plătesc această taxă maşinile de la euro 4 în sus, cele electrice şi hibride şi nici motocicletele.