PSA Peugeot-Citroen, al doilea mare producator auto european, are aproximativ 167.000 de angajati pe continent, dintre care 100.000 in Franta.

Cu doi mari constructori, PSA si Renault, si numerosi subcontractori, sectorul auto este considerat de importanta strategica pentru economia franceza.

Aproximativ 10% din forta de munca franceza lucreaza in industria de automobile, potrivit datelor guvernamentale.
PSA vrea sa faca noi reduceri ale cheltuielilor, din cauza inrautatirii situatiei pe piata europeana, unde realizeaza circa 60% din vanzari.

Ca si Renault, PSA este afectat de faptul ca fabrica automobile clasa mica, a caror productie in Europa este mai putin rentabila.

"Nu vor avea loc concedieri, sau un plan de plecari voluntare", a anuntat conducerea grupului, care mizeaza pe pensionarea angajatilor si pe reconversia interna.

In urma anuntului, mai multe sute de angajati ai PSA s-au adunat in fata sediului grupului din Paris pentru a-si exprima indignarea.

"Suntem revoltati, nu exista niciun motiv pentru suprimarea de locuri de munca, intrucat PSA are lichiditati de 11 miliarde de euro", a declarat Jean-Pierre Mercier, delegat al sindicatului CGT.

El a spus ca PSA este competitiv in Franta, iar sindicatul se va bate pentru protejarea locurilor de munca.

Citeste si:

Noua masina de familie marca Dacia se va numi Lodgy Glace si va fi lansata la Geneva FOTO

Modul in care cumperi cauciucuri nu va mai fi niciodata la fel. Noua lege a anvelopelor