Astfel, cei trei giganti auto au ajuns sa concureze pentru prestigiu in randul viitorilor conducatori auto prin lansarea de sanii sau masinute de jucarie care sa fie conduse de copii.

Audi a stabilit standardul jucariilor de lux printr-o editie limitata, cu pedale, a modelului Auto Union Type C, pe care a prezentat-o la salonul auto desfasurat in februarie la Nuremberg.

Modelul la scara redusa al masinii de curse din anii '30, proiectat pentru copii de pana la 1,35 metri inaltime, are cadru de aluminiu, frane hidraulice, sapte viteze, volan imbracat in piele si bord din lemn de stejar.

Pretul de vanzare al modelului este de 9.700 de euro, fiind cea mai scumpa jucarie fabricata de Audi. Doar 100 din cele 500 de unitati produse sunt inca nevandute.

BMW a raspuns la timp pentru sarbatorile de Craciun prin lansarea de sanii sub brandul BMW sau Mini, la pret de 79 de euro.

Mercedes contraataca venind cu o versiune pentru copii a modelului SLS, care va fi lansata in aprilie, la pretul de 90 de euro.

Constructorii auto spun ca exista beneficii mai mari in promovarea acestor produse decat veniturile pe care le genereaza.

"Promovarea nu este importanta doar pentru ca genereaza sume mari de bani, ci si pentru ca este o alta metoda de pozitionare a brandului. Ne gandim la mai multe produse care nu sunt direct legate de sectorul auto, dar stabilesc standarde de design in alte domenii", a afirmat seful de vanzari al Audi, Peter Schwarzenbauer.

Printre proiectele Audi se numara si lansarea unui joc de fotbal de masa cu un pret de 12.900 de euro.

Pe langa masinute de jucarie, Audi are o linie de ursuleti si alte figurine de plus.

Jucariile reprezinta o atractie deosebita pentru companiile auto deoarece intaresc relatiile cu actualii clienti si ofera o oportunitate de a dezvolta afinitatea pentru brand a copiilor, generatia urmatoare de soferi.