"Pentru mine, aceasta obsesie cu vanzarile si ambitia de a depasi constant noi recorduri nu are sens", a declarat Matthias Mueller.

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde euro din capitalizarea bursiera.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similara cu cea efectuata de Toyota in perioada 2009-2010, cand a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleratie.

Pentru rezolvarea crizei, Matthias Mueller a fost numit la conducerea VW, inlocuindu-l pe Martin Winterkorn, al carui obiectiv era ca Volkswagen sa depaseasca Toyota pana in 2018, devenind cel mai mare producator auto din lume. Si in primul semestru din 2015 grupul german a reusind aceasta performanta. Volkswagen a devansat la limita Toyota in primele sase luni ale anului, devenind cel mai mare producator auto mondial dupa vanzari.

In primul semestru din 2015, Volkswagen a vandut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota - 5,02 milioane unitati. Livrarile au scazut cu 1,5% in cazul Toyota si cu 0,5% la Volkswagen.

Dar dupa scandalul emisiilor livrarile VW pe plan global sunt in scadere. Desi cifrele privind vanzarile raman importante pentru grupul german "nu voi declara ca declinul livrarilor ar fi sfarsitul lumii", a dat asigurari Mueller. "Nu are importanta pentru mine daca suntem numarul unu, numarul doi sau numarul trei in privinta vanzarilor. VW inca vrea sa ramana lider in industria auto. Dar modul de realizare va fi diferit", a adaugat seful VW.