Veniturile din servicii au urcat cu 2,9%, in principal datorita serviciilor de date si extinderii pe segmentul de business.

Astfel, numarul clientilor business ai companiei a urcat cu 14,4%, in timp ce numarul total al clientilor a scazut cu 5,1% fata de nivelul din perioada similara a anului tyrecut, de la 6,382 milioane la 6,057 milioane, dintre care 25,4% abonati si restul utilizatori de cartele in regim pre pay, potrivit datelor publicate de grupul elen OTE, compania-mama a Cosmote.

"Acest trimestru a fost marcat de numeroase realizari pentru Cosmote Romania, cum ar fi semnarea imprumutului cu BERD – prin care ne-am consolidat resursele, astfel incat sa putem urma un plan optim de investitii pentru dezvoltarea serviciilor in banda larga – sau lansarea noului nostru portofoliu de abonamente, prin care am simplificat radical experienta telefoniei mobile", a spus Anastasios Tzoulas, director financiar executiv al operatiunilor OTE in Romania.

In primele noua luni ale anului, veniturile Cosmote Romania au scazut cu 3,9%, de la 349,1 milioane euro la 335,6 milioane euro, iar profitul EBITDA a coborat cu 2%, de la 89,2 milioane euro la 87,4 milioane euro, potrivit raportului OTE.

Romtelecom a oprit in trimestrul trei scaderea veniturilor, dar profitabilitatea s-a redus

Veniturile Romtelecom au coborat cu 0,6% in trimestrul al treilea, la 152,6 milioane euro, rata de scadere fiind atenuata semnificativ fata de trimestrul anterior, insa profitabilitatea s-a redus ca urmare a investitiilor in proiecte ITC si compania a trecut pe pierdere operationala.

Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) al Romtelecom, excluzand impactul planurilor de restructurare, a scazut cu 32,7% in trimestrul al treilea fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, de la 44,7 milioane euro la 35,7 milioane euro, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul elen de telecomunicatii OTE, care detine Romtelecom, Cosmote si Germanos.

Scaderea veniturilor s-a redus semnificativ fata de minus 5% in trimestrul al doilea. Declinul afacerilor pe segmentul serviciilor de voce a fost compensat de o crestere semnificativa in zona serviciilor pentru companii, in special proiecte mari de ITC, dar si de evolutia pozitiva a veniturilor din servicii wholesale, sprijinite mai ales de majorarea cu 42% a traficului extern, se arata in comunicatul OTE.

Romtelecom Business Solutions a implementat mai multe proiecte mari ITC pentru companii si a castigat cateva contracte noi importante, noteaza grupul elen.

"In acest trimestru, Romtelecom a continuat sa raporteze rate de crestere in principalele zone de interes strategic. Astfel, concentrarea companiei asupra segmentelor de televiziune si internet se reflecta in cresterea numarului de clienti, in timp ce, pe segmentul dedicat companiilor, Romtelecom si-a consolidat pozitia ca jucator ITC important", a declarat Anastasios Tzoulas, director financiar executiv la operatiunile OTE din Romania.

Astfel, veniturile Romtelecom din solutii ITC au urcat de peste 3 ori fata de nivelul din perioada similara a anului trecut.

Numarul clientilor Romtelecom pe segmentul de internet de mare viteza a crescut cu 4,8% la 30 septembrie fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 1,181 milioane la 1,237 milioane. Totodata, compania a raportat o crestere de 7,2% a bazei de clienti abonati la serviciile de televiziune (satelit, cablu si televziune prin internet - IPTV), de la 1,231 milioane la 1,320 milioane.

Numarul liniilor de voce operate de companie a coborat cu 3,8%, de la 2,360 milioane la 2,370 milioane, declin compensat insa de cresterile inregistrate pe internet si TV. Penetrarea serviciilor de internet broadband a ajuns astfel la 55% din baza de clienti a companiei, in timp ce penetrarea serviciilor TV a urcat la 58%.

In primele noua luni ale anului, veniturile Romtelecom au scazut cu 4,9%, de la 470 milioane euro la 446,8 milioane euro. Profitul EBITDA al companiei excluzand costurile de restructurare a coborat cu 19%, de la 125,5 milioane euro la 101,7 milioane euro.

OTE detine in Romania Romtelecom, Cosmote Romania si reteaua de magazine Germanos.