Romania incearca sa atraga cat mai multi turisti la unul dintre cele mai importante targuri de turism din Europa. La fel ca alti 5.000 de expozanti din 130 de tari, hotariti sa-si exploateze cat mai bine, atu-urile. In cazul Ciprului vorbim de pozitia sa strategica.

 “Se poate face o vacanta plina de experiente culturale, religioase, etnogastronomice, dar poate fi si punct de plecare pentru minicroaziere catre Israel sau Egipt”, spune Christos Tsiakas, director Organizatia de Turism Cipru.

Ungaria pune accent pe statiunile balneare si pe Budapesta, dar si pe orasul Pecs, capitala culturala europeana in 2010.

“In acest moment lumea are nevoie sa calatoreasca, pentru ca vrea sa scape de realitate, cauta destinatii care costa mai putin si sunt la mai mica departare de casa”, a spus Anita Obrofta, director reprezentanta Ungariei.

Este greu pentru Romania sa se "bata" cu destinatii precum Thailanda, care mizeaza chiar si pe turismul medical-estetic.

“In medie, o vacanta de 15 zile in Tailanda, pentru o persoana care sa se bucure de toate facilitatile, dar fara biletul de avion, costa cam 1200 de euro" , a afirmat Simone Berti, reprezentant turism thailandez

La standul Romaniei sunt si surprize. Cum ar fi Sighisoara, o destinatie noua la Targul de la Milano.

“Aproape toate produsele turistice care sunt cerute se refera la turismul cultural si religios”, a declarat  Ligia Hofnar, director Organizatia de turism Romania

Romania se afla pe locul 6 intre destinatiile mondiale preferate ale italienilor, inaintea Greciei, Egiptului sau Marocului.