O mare parte a acestor venituri vor fi platite de YouTube partenerilor sai si creatorilor de continut.  Dupa efectuarea acestor plati, YouTube va ramane cu venituri nete in valoare de 1,96 miliarde de dolari, echivalente cu o cota de 1,7% pe piata mondiala a publicitatii digitale. Mai mare decat cea a Twitter, AOL si Pandora, potrivit eMarketer. 

"Veniturile din publicitatea video vor creste semnificativ in anii urmatori, pentru operatiunile YouTube, in special datorita vizualizarilor in crestere prin dispozitive mobile", se arata in raportul eMarketer. 

YouTube, achizitionata de Google in 2006 pentru 1,65 de miliarde de dolari, are lunar peste 1 miliard de utilizatori si atrage circa 20% din totalul cheltuielilor pentru publicitatea video online din Statele Unite. 

Concurenta vine din partea unor companii precum Hulu, detinuta de Walt Disney, 21st century Fox si NBCUniversal, care anticipeaza in acest an venituri din publicitate de 1 miliard de dolari.  Cresterea interesului pentru publicitatea pe YouTube are loc odata cu aparitia unei noi generatii de studiouri de productie video, interesate sa atraga tinerii care urmaresc majoritatea programelor TV online. 

Investitorii se inghesuie sa obtina actiuni la aceste companii.

Maker Studios, una dintre cele mai mari retele video online, are printre actionari compania Time Warner, pe Elisabeth Murdoch si actorul Robert Downey Jr.  Si studiourile de la Hollywood sunt interesate de aceasta piata. DreamWorks Animation, studioul care a produs filmele Shrek si Kung Fu Panda, a cumparat in acest an Awesomeness TV, o retea YouTube pentru copii.