Potrivit unui comunicat al Carrefour România, pentru a reduce nivelul de neprevăzut, compania a decis să plafoneze prețul pentru până la 500 de produse esențiale, până de Paște.

Plafonarea prețurilor acoperă categorii variate, extrem de solicitate în această perioadă, precum: produse de bază (faină, paste, ulei, zahăr etc), alimente congelate, conserve, apă și sucuri, lactate și brânzeturi, mezeluri și specialități, cafea și dulciuri, îngrijire personală și produse pentru bebeluși. Lista completă poate fi consultată pe site-ul Carrefour.

“Decizia este în întregime a Carrefour, luată independent, cu responsabilitate. Aceasta înseamnă că în continuare furnizorii companiei lucrează pe o piață liberă, și că prețul produselor furnizate se formează în funcție de cerere și ofertă, de stocuri, materii prime, dificultăți logistice sau operaționale”, precizează retailerul.

„Toate aceste elemente au devenit extrem de volatile, și credem că responsabilitate înseamnă să respectăm eforturile de livrare ale furnizorilor, oferindu-le un preț corect, dar în același timp să protejăm clienții de această volatilitate, într-o perioadă grea pentru toți”, spune Julien Oet, Merchendise and Supply Chain Director, Carrefour România.

În cadrul aceluiași demers de cumpărături responsabile, clienții care și-au instalat Carrefour App pot vizualiza produsele din fiecare categorie, își pot pregăti o listă de cumpărături, planificând în avans modul de aprovizionare. Ulterior, tot utilizând Carrefour App, pot face cumpărături în siguranță (scanând și plătind, fără a le mai scoate pe bandă la casa de marcat), din magazine. Sau, dacă decid să rămână în siguranța căminului, pot comanda pe Carrefour.ro și din platforma BRINGO. Menționam însă că volumul solicitărilor din această perioadă este extrem de mare, și în ciuda eforturilor, e nevoie de mai multă răbdare decât de obicei în plasarea și așteptarea livrării comenzilor.

„În vremuri în care siguranța și liniștea populației sunt mai presus de orice, ne dorim, prin acțiuni concrete, să reducem incertitudinile și să ne asigurăm clienții că există stocuri suficiente și că lanțurile de aprovizionare funcționează așa cum trebuie. Îndemnăm la cumpărături în mod responsabil și lucrăm pentru ca românii să își poată planifica organizat deplasările pentru aprovizionare și bugetul, evitând, astfel, ieșirile inutile din locuințe și orele de vârf. Măsura plafonării prețurilor pentru produse esențiale până de Paște este doar unul dintre demersurile în acest sens”, a declarat Jean Richard De Latour, CEO Carrefour România.

Măsura plafonării prețurilor din lista de până la 500 de produse se aplică în perioada 25 martie – 19 aprilie, adaptată la particularitățile fiecărui format de magazin din portofoliul Carrefour – Carrefour Express / Carrefour Supermarket / Carrefour Hypermarket și online pe www.carrefour.ro.

Ministrul Agriculturii: O eventuală plafonare a preţurilor pe durata stării de urgenţă ar avea efecte negative

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, spune, pe de altă parte, că o eventuală plafonare a preţurilor pe durata stării de urgenţă ar putea avea efecte negative atât asupra consumatorilor, cât şi asupra producătorilor.

El adaugă că a fost înregistrată o creştere a preţurilor atunci când şi cererea a fost mare, când cumpărătorii intraţi în panică îşi făceau stocuri de alimente, dar că pentru produsele autohtone, cel puţin, preţurile şi-au revenit la normal.

Plafonarea preţurilor la raft - dacă noi, statul, impunem doar o plafonare, creăm două efecte negative: încurajăm piaţa neagră şi dispar de pe piaţă cei mai slabi producători. Noi, ca şi stat, nu avem dreptul să-i vulnerabilizăm pe aceştia”, a declarat Oros la Digi24, potrivit News.ro.

El a precizat că, încă dinaintea stării de urgenţă, a fost discutată cu alte ţări care au impus restricţii de circulaţie formarea unor culoare verzi pentru transportul mărfurilor, în primul rând pentru alimente, furaje, medicamente şi dispozitive medicale.

Adrian Oros a adăugat că a cerut primarilor să nu închidă pieţele agro-alimentare pentru că acestea sunt mai sigure decât magazinele mici. În plus, acestea sunt locurile în care îşi vând produsele şi producătorii locali.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat, totodată, că nu sunt creşteri mari şi uniforme în ceea ce priveşte alimentele şi că cele mai mari scumpiri s-au înregistrat pe zona de produse medicale şi sanitare - echipamente de protecţie, măşti, dezinfectanţi. El adăugat că au fost înregistrate şi scăderi de preţuri, la anumite produse.

„Noi ne-am uitat din noiembrie-decembrie încoace. Faţă de noiembrie sau ianuarie, sunt situaţii în care avem preţuri mai mici acum, în martie. Deci, nu avem o tendinţă uniformă, să zicem că toate preţurile cresc şi cresc accelerat”, a argumentat Chiriţoiu.

Consiliul Concurenţei recomandă, însă, companiilor implementarea unor măsuri pentru gestionarea cât mai eficientă a crizei generate de pandemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei.

Conform unui comunicat al instituţiei, pentru a reduce riscul de speculă şi pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon şi îşi pot modifica programul de funcţionare.

În acelaşi timp, producătorii pot stabili preţuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creşterea nejustificată a preţurilor la nivelul distribuţiei.