A mai trecut o jumatate de an care a inceput cu la fel de multe promisiuni ca si anii anteriori in ce priveste constructiile de autostrazi. Cu doar 314 kilometri de autostrazi, Romania sta la coada ierarhiei UE la capitolul sosele mari, iar anul 2011 nu are semne mai bune.

Ca si altadata, doar promisiunile sunt mari. In acest moment, Romania are in constructie sapte tronsoane de autostrada, cu o lungime cumulata de circa 193 de kilometri, la care se adauga inca doua tronsoane de 83 de kilometri, a caror situatie este incerta insa in acest moment.

De ce incerta? Pentru ca, in cazul uneia dintre autostrazi, Cernavoda-Medgidia, lucrurile nu se vor misca mai devreme de luna august, cand vor fi anuntati noii constructori ai acestui tronson, al carui contract a fost reziliat in aprilie cu francezii de la Colas. In coltul opus al tarii, in partea de nord-vest, cel de-al doilea tronson cu probleme, Suplacu de Barcau-Bors, de pe Autostrada Transilvania, isi asteapta in continuare finantarea.

Cea mai mare parte a tronsoanelor care se afla in prezent in curs de executie, inclusiv Cernavoda-Medgidia si Suplacu de Barcau-Bors, ar urma sa fie gata in 2012. Un singur tronson, de 42,5 kilometri, si anume Moara Vlasiei-Ploiesti, va fi gata anul acesta, in decembrie, daca dam crezare promisiunilor celor patru companii romanesti care se ocupa de aceasta autostrada: Spedition UMB, Tehnostrade (ambele controlate de Dorinel Umbrarescu), Euroconstruct Trading 98 (Dan Besciu) si PA&CO International (Costel Casuneanu). Cei trei regi ai asfaltului au acceptat sa renunte la suplimentarea contractului cu inca aproape 100 de milioane de euro doar pentru ca Ministerul Transporturilor sa nu rezilieze si acest contract, asa cum s-a intamplat in cazul Colas.

Citeste continuarea pe www.businessmagazin.ro.