În schimb, operatorii aerieni au venit cu soluția emiterii de vouchere, deoarece îşi prezervă numerarul pentru a supravieţui, transmite Reuters.

"Elementul cheie pentru noi este să evităm să rămânem fără numerar, astfel încât rambursarea costul biletelor anulate este aproape imposibilă", a afirmat şeful IATA, la o conferinţă de presă.

Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor au criticat operatorii aerieni că au încălcat regulile şi nu au restituit costul biletelor.

IATA a explicat că o treime din angajaţii companiilor aeriene globale fie se află în şomaj tehnic, fie nu mai au loc de muncă.

Citește și: Blue Air, în picaj spre faliment, din cauza coronavirusului. Low-costul românesc solicită ajutor de la stat

Recent, oficialii IATA au estimat că se aşteaptă ca măsurile fiscale ale guvernelor şi acţiunile băncilor centrale să se concretizeze într-o cerere mai mare pentru călătorii cu avionul în trimestrul patru, după o carantină extinsă în trimestrul al doilea şi o situaţie slabă în trimestrul al treilea.

Cu toate acestea, IATA a avertizat că liniile aeriene se confruntă cu dificultăţi severe pe termen scurt, în condiţiile în care economia este în pragul recesiunii.

Pandemia de coronavirus a antrenat o cvasi-paralizie a transportului aerian la nivel mondial din cauza măsurilor de izolare şi a interdicţiilor de deplasare impuse pentru miliarde de persoane.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.