Vestea i-a infuriat teribil pe cei care si-au programat drumuri importante si nu putini sunt pasagerii care spun ca vor cere despagubiri companiei. Probleme similare ar putea aparea si in zilele urmatoare.

Reactiile pasagerilor

"Sunt director de firma, am oameni, am probleme...ma tin blocat...totala nesimtire, iresponsabili indivizii astia care fac greva peste noapte. Pentru egoismul lor nesimtit, uite ca blocheaza atata lume."

"Inteleg ca e o greva spontana, doar ca era mai bine sa ne anunte la 8, cand trebuia sa plecam.
- Pai si cand v-au anuntat?
- Pe la 10... 2 ore am asteptat un avion si un echipaj."

Unii de-a dreptul iritati, altii ceva mai intelegatori, sute de calatori, romani si straini, au asteptat astazi doua ore un raspuns de la reprezentantii Tarom.

Intr-un final: ''10 curse Tarom au fost anulate in aceasta dimineata. Vorbim de zborurile interne cu plecare din Bucuresti spre diferite orase din tara dar si avioanele care veneau spre Capitala. Pilotii nu au mai venit la munca, invocand diverse motive, si cum echipaj de schimb nu au avut, avioanele au ramas la sol", a fost precizarea oficiala.

Motivele "crizei" nu sunt greu de ghicit. Pilotii de pe cursele interne au un salariu fix, cu 50% mai mic fata de colegii lor din alte tari europene. In plus, ei nu primesc diurne. In aceste conditii, vor sa primeasca o leafa mai mare sau sa fie lasati sa zboare si pe cursele externe ca isi completeze veniturile. Diurnele pot sa dubleze sau chiar sa tripleze castigurile.

Greva de luni a afectat si o ruta externa, cea de Budapesta. Comandantul aeronavei zboara in general pe intern, deci e platit ca atare.

In afara de despagubiri, care pot ajunge, in functie de distanta, pana la 600 de euro, in astfel de situatii companiile aeriene sunt obligate sa le restitutie oamenilor banii sau sa le schimbe biletul pentru o alta cursa.

De altfel, asta a fost si solutia pentru zborul Bucuresti-Iasi. Un Boeing a preluat pasagerii a doua curse anulate.