Producatorul auto din Silicon Valley a reiterat joi ca vrea sa definitiveze planurile pentru China pana la sfarsitul acestui an.

China, cea mai mare piata pentru automobile noi din lume si un mare consumator de vehicule de lux, este o piata importanta pentru Tesla, mai ales ca guvernul de la Beijing sustine vanzarile de vehicule electrice.

Tesla este dedicata profund pietei chineze si continuam sa evaluam posibile centre de productie din toata lumea pentru a servi pietele locale. Cu toate ca ne asteptam ca cea mai mare parte a productiei sa ramana in Statele Unite, trebuie sa infiintam fabrici locale pentru a asigura accesabilitatea pentru pietele pe care le servim”, se arata intr-un comunicat al Tesla.

Compania americana nu a mentionat un partener local pentru o companie mixta - China impune producatorilor auto sa opereze fabrici impreuna cu parteneri locali - dar autoritatile au semnalat disponibilitatea de a relaxa cerinta.

In luna mai, directorul general al Tesla, Elon Musk, care a vizitat recent China, a sugerat ca schimbarea acestei reguli ar fi ”la momentul potrivit”.

Prin fabricarea de masini in China, Tesla ar reduce preturile vehiculelor sale cu o treime, prin costurile mai mici de livrare si evitarea taxelor vamale.

China impune o taxa vamala de 25% pentru toate vehiculele importate, dar acest fapt nu a impiedicat cumparatorii care vad Tesla ca fiind un motiv de prestigiu.

Un proprietar chinez al unui automobil Tesla, Chen Zhanchong, a spus ca a platit 176.000 de dolari pentru un automobil Tesla Model S P90D, la sfarsitul lui 2015, cu mult peste pretul de vanzare din SUA, dar ca masina merita banii.

Tesla a raportat venituri de peste 1 miliard de dolari in China in 2016, suma echivalenta, potrivit analistilor, cu vanzarea a 11.000 de vehicule. Compania a vandut peste 76.000 de automobile la nivel mondial in 2016.

In primele patru luni din 2017, Tesla a vandut 5.000 de automobile in China, potrivit site-ului EV Sales.