Studiul mai arata ca, in Romania, aproximativ 35% din cumparatori sunt sub presiunea timpului cand isi fac cumparaturile zilnice. Acest lucru poate fi influentat si de o dezvoltare sub potential pentru comertul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.

“Una dintre modalitatile convenabile de a face cumparaturile mai usoare este pregatirea unei liste de cumparaturi pe care majoritatea oamenilor o au cu ei in magazin. Cumparatorii bulgari o folosesc cel mai mult (aproape 7 din 10). In Romania, 5 din 10 cumparatori isi organizeaza cumparaturile cu ajutorul unei liste, dar numarul acestora scade de la un an la altul”, se arata in studiu.

Cea mai mare parte dintre cumparatorii romani si bulgari declara, de asemenea, ca in achizitiile de zi cu zi reusesc sa se incadreze in bugetul planificat. La polul opus, se afla cumparatorii din Cehia si Austria.

Desi listele de cumparaturi isi pierd din importanta, romanii se asteapta sa nu depaseasca bugetul in magazin.

In mod ideal, cumparatorii romani prefera sa cumpere totul dintr-un singur magazin, dar cautarea unui pret mai bun ii face sa viziteze mai multe magazine chiar daca majoritatea consumatorilor declara ca le place sa mearga la shopping in magazine care au totul sub un singur acoperis. In acelasi timp, comportamentul lor de cumparare si luarea deciziilor sunt influentate si de pret.

In Romania, 72% dintre cumparatori sunt dispusi sa isi faca achizitiile din mai multe magazine daca aceasta ii ajuta sa obtina un pret mai mic sau oferte mai convenabile.

„In concluzie, romanii au asteptari ridicate de la oferta de produse a magazinelor, incercand totodata sa isi optimizeze cumparaturile. Partea buna este ca romanii inca mai gasesc placere in actul de cumparare, ceea ce face mediul de business mai deschis si oportunitatile mai usor de concretizat”, se mai arata in studiu.

GfK Panelul de gospodarii are la baza informatii obtinute prin monitorizarea continua a consumului casnic din Romania, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un esantion de 3.000 gospodarii, reprezentativ la nivel national. Persoana intervievata din cadrul gospodariei a fost cea responsabila cu majoritatea cumparaturilor pentru familie.